Customer Service: Air France batte Delta.

(English version below)

bianco_estate_ 206Ho volato, e volo, spesso e per fortuna poche volte ho avuto necessità di avere a che fare con il customer service per ragioni più importanti di una valigia in ritardo. Ma nel 2013 Air France e Delta, per motivi diversi, hanno rotto la tradizione; ecco di seguito cosa è successo, e come i Customer Service hanno risposto al Cliente.

Air France. Nell’aprile scorso ho volato New York JFK – Paris CDG con un sedile rotto; ne ho scritto un post qui, pubblicato e informato Air France della pubblicazione con un tweet @airfrance. Nel giro di un paio di giorni sono stato contattato con la richiesta di specificare data, numero di volo e di posto a bordo. Una volta che Air France ha verificato la veridicità della mie affermazioni mi sono state porte le scuse e offerte 5.000 miglia per l’inconveniente subito. E’ della settimana scorsa la notizia che il Customer Service di Air France parla ormai 9 lingue e risponde 24 ore al giorno. Rapidi, efficienti, cortesi. Voto: 10.

Delta. Nel 2013 ho raggiunto il livello Platinum Medallion, ma non ho mai ricevuto il Platinum Package. Mai. Ora, l’anno sta finendo, e anche le mie speranze di riceverlo. M’è dispiaciuto un po’ per le card di plastica, mica si diventa Platinum tutti i giorni, ma soprattutto per i Choice Benefits compresi nel raggiungimento di status, ad esempio 20.000 miglia di bonus e la possibilità di regalare il Silver status a un amico. Ho contattato il Delta Customer Service varie volte, almeno 6, ma potrebbero essere di più dato che ho perso il conto. Ho scritto per email, fax, per twitter, ho chiamato per telefono sia in Italia che negli Usa … nulla, il vuoto assoluto. “Ci dispiace, vedremo che si può fare”, è stata la risposta più comune. Nulla, non s’è fatto nulla. Un giorno ho ricevuto una, dico una, replacement card … come se le altre le avessi perse io. E poi più nulla. Sono SkyMiles member da quasi 15 anni, ho passato centinaia di migliaia di miglia sul mio account, ma oltre le parole e le cortesie di facciata il comportamento di Delta non cambia tra un fedele frequent flyer e uno sconosciuto. Inefficienti, inconcludenti. Voto: 2 e vergogna!

.

Customer Service, Air France beats Delta.

I flew, and fly, often and I seldom had to deal with customer services beside a few left behind luggages. But in 2013, for different reasons, Air France and Delta broke my tradition. Here goes what happened and how the specific Customer Services dealt with the Client.

Air France. Last April I flew New York JFK – Paris CDG with a broken seat; I wrote about the experience here, posted it and notified AF with a tweet @airfrance. In a couple of days I was requested to be more specific about date flown, flight and seat number. Once AF verified my evidence, they offered apologies and 5,000 miles as indemnity. Last week Air France announced their Costumer Service now speaks 9 languages and is operative 24/7. Fast, efficient and kind. Grade: A.

Delta. In 2013 I reached the Platinum Medallion status, what never got to destination is my Platinum package. Well, the year is almost over, and so my hopes to receive it in the mail. I’m a bit sorry for the cards, one doesn’t hit the Platinum mark every year, but what I’m really sorry about are the Choice Benefits like, for instance: 20,000 bonus miles and Silver Gifting Status. I’ve got in touch with Delta Customer Service at least 6 times, could be more since I lost track. I emailed, faxed, tweeted @DeltaAssist, spoke over the phone either in Atlanta and here in Italy, but to no avail. Nothing, nada, zero, zilch. “I’m sorry. I’ll see what I can do”. And then all of them did nothing. Once I’ve got a replacement card in the mail. Replacement, it said the letter, like I was the one who lost the original ones … I’ve never got the originals! Anyway. I’ve been a SkyMiles member for almost 15 years, I passed hundred of thousands of miles on my account, I also have an Amex Delta, but for Delta Customer Service there’s no difference between a loyal client and a strange. Inefficient, inconclusive. Grade: F + shame!

 

1 comment for “Customer Service: Air France batte Delta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *